ada awak kesah? KESAH LA..



ada awak kesah?
KESAH LA..
awak ingat saya robot ke? 
x de telinga, x boleh dengar, x de perasaan...
???

tu la yang berlaku semalam...
nasib baik la ada dayah..
kalau tak berpanas hati la aq seharian...
ape masalahnya nie?

semalam sekolah aq ada kokurilum...
first time join coz sebelum nie dipenuhi dengan KBS...
ape yg membuatkan aq panas?
haaa... nak citerla nie...

habis je koko, aq sambung keje kemas buku anak-anak didik aq yg bertimbun atas meja tak berait...
hadir ke telinga aq cerita yg tidak enak...
seorang housemate aq mengadu kat "sanbennyim2x" kat sekolah...
dia kata ape?
kalau apa benar yg diceritakan oleh pencerita...
dia mengatakan bahawa macam tak sepatutrnya la dia kene bayar bil setiap bulan...
dia tak de kenderaan nak keluar...
makna katanya, sepatutnya aq yg ada motor nie la keluar pegi bayar bil tu...
atau dayah yg ada kerete tu keluar bayar bil tu....
awak tau x awak, awak nie seorang yang sangat berkira tahu x?
kalau awak nak berkira pown, bertempat la wak.....
awak tak terfikir ke?
kitourank gi bayar sewa, beli barang dapur, masak and ajak awak sekali makan....
tak pernah nak merungut tau...
tak pernah nak cerita2x pasal awak kat sekolah tau...
espeacilly dayah tu?
kalau kitourank berkira dah lama kitourank suruh u bayar duit minyak kete...
dah lama dah i report pasal awak kat sekolah...
tp, i tau... that problem tak de kene dgn orang lain pown...
pandai2x la simpan and buat dasar tertutup utk org kat dalam rumah je...
please la be rasional sikit...
jangan tengok luar je matured.. 
biar la pemikiran pown matured jugak...
kalau x matured lagi, latih la dari sekarang...

yes! memang awak bayar bil tu...
but, kitourank bayar jugak kan... 
the money, it's not all yours...
by the way, time kourank x boleh nak bayar sewa rumah, kitourank bayarkan dulu...
deposit rumah, i consider bayar dulu...
sebab i tau, kita sama2x memerlukan waktu tu...
not a single dilema pown kitourank bagi kat awak and press u utk bayar balik kat kitourank cepat2x...
kitourank x pernah merungut pun awak...
just mintak awak bayar utk bulan nie je sebab bulan sewa bulan lepas kitourank dah bayarkan...
x perlu la nak pening2x bayar balik then, nak kumpul duit balik kan...

okay, maybe awak buat, awak cerita tu awak tak sedar...
tp, sy nak bgtau... it's still busukkan nama saya kat sekolah tu walaupun tak banyak...
it's still put scar on my image...
x elok la awak buat macam tu...
awak x kesian kat saya ea?

dan lagi...
lain kali kalau tak mampu, awak cakap...
kalau rasa naik bas nak gi bayar bil tu menyusahkan, cakap...
x perlu la nak buat terpaksa then, heboh kat orang...
sayang je, daripada elok dapat pahala dah tak dapat ape2x...
kalau awak boleh susahkan senior awak, kenapa awak tak boleh susahkan saya...
kalau awak boleh mintak tolong senior awak itu ini, kenapa awak tak boleh buat mcm tu then jaja cerita saya kat luar...
kenapa awak? x elok tau awak buat saya macam nie...

patutla awak segan nak guna barang dapur yg kitourank beli...
patut la bila kitourank masak, awak berat hati nak makan....
for your info, kitourank tak kesah langsung kalau awak guna...
kita kan duduk serumah...
kita kan housemate?
memang beli utk guna pun....
and sorry la kalau ada makanan kourank yg kite makan...
daripada kourank beli, then sampai 2 bulan tak habis2x..
dok terperuk memenuhkan peti sejuk yg sederhana besarnya tu...
baiklah di makan...
ke, kourank nak biar je busuk, habis expired then tempatnya di tong sampah?
tp, memang ada yg macam tu pown...
biar la busuk asalkan org lain tak dapat...
betol x?

kalau macam tu....
sorry la... lepas nie saya x usik dah barang awak...
lepas nie biarlah kitourank je yg pegi bayar bil ngan sewa rumah...
sebab kitourank kan ada transport...
kourank tak de transport kan...
kene bayar tambang bas yg berape ringgit tu je kan...
hidup la dalam dunia awak yg tak suka berkongsi tu...
hidup la dalam dunia sendiri...
awak sendiri yang mencipta tembok tu...
awak jugak yg tak nak robohkan tembok tu...
so that's it...
perubahan pada kuasa awak..
kalau awak x nak robohkan tembok tu...
that's your fault...
apa hak saya nak paksa awak?
siapalah saya berbanding diri awak tu....

and lepas nie kalau awak mengungkit pulak kata heboh kat orang by blog...
hey, pembaca blog saya tak kenal pun awak...
dalam fb saya pun x de yg kenal awak kecuali kak qayyah and awak sendiri...
saya tak de accept selain awak dan kak qayyah je..
it's better than u yg mengomel tentang saya dekat orang2x yg kenal saya...
and kalau nak jadik macam perselihan faham antara u dgn seorang sunbenyim ari tu...
sampai tak bertegur sapa...
itu jugak bukan salah saya...
sebab after tulis entry nie...
saya andaikan tak de ape2x yg berlaku...
sy just nak meluahkan apa yg saya rasa...
daripada ia terbuku di jiwa saya dan menjadi kudis yg x cantik tu...
just fikir2x la sendiri...
sekian terima kasih..
harap maklum....
mood: sedeyh...



Comments

Popular posts from this blog

mAnyaKnyer baju tENtera neYh.. ish..ISh..

teks graduasi tahun 6

TRACE JAWI