Friday, June 28, 2013

coP ketuA kamPung, jalaN22x caRik hoMesTay besOut



assalamualaikum korang..
borang nikah dah nak siap.. tinggal nak booking tok qadi...
harap2x tok qadi nie humor orangnyew..
supaya en tunang x nervous sangat..
hihi...

aq cerita sikit perjalanannya okay..
jalan2x carik makan untuk ambik cop ketua kampung bagi mengesahkan borang pemastautin, surat bujang, salinan ic..
tempat : kawasan felda gunung besout
tahun : 2013

borang nikah untuk perempuan sahaja

firstly korang kene completekan borang kebenaran nikah..
second, borang wakalah wali 
salinan sijil kursus kawen
2 x salinan ic korang
2  x salinan ic wali
2 x salinan 2 orang saksi
ujian saringan hiv dari klinik & pejabat agama
borang pemastautin
surat akuan bujang
sijil kursus kawen yg ori

aq nak cerita.. kalau kat tempat aq, saksi dah ditentukan siapa..
kalau macam dekat tempat aq, untuk pihak perempuan.. 2 saksi tu kene imam...
macam aq, yang jadi saksinya adalah ustaz ahmad dengan ustaz abdul rahman..
kalau lelaki x siapa pun untuk jadi saksi...
sila pastikan dulu key...
takut korang kene liquid macam borang aq..
dah x berape nak cantik..

lepas tu, bapak bawak jalan2x tengok homestay for rombongan en tunang...
kalau korang nak tau..
under felda sendiri ada homestay..
bilik dia untuk 3 orang, siap bilik air, siap air-cond..
tp, makan kene sendiri...

at first aq nak ambik felda punya...
tp, macam mahal..
30 bahagi 3 = 10.. (bilik dia ada 8 je)
8 x 110 dah nak 880..
banyak kos jugak tu...

rupanya ada lagi satu homestay...
bagi2x salam, yg tercongok depan pintu tu macam aq kenal rupanya..
hahaha.. rupanya kawan adeq aq eijie.. junior aq time kecik dulu..
mudah kerja i..
tengok bilik pown macam bosar jugak...
and murah la sikit..
cuma family diorang kene berhimpit sikit la kan..
huhu..
so, total 340...
okayla tu kan...

tp, x deal lagi nie..
sebab tak bawak duit deposit..
so, mintak tolong adeq member booked je la..
hihi...


0 comments: