view my entries with this:

Saturday, March 28, 2015

dukanya...



dukanya...
tatkala nie rasa teringin nak kembali bujang...
tak payah nak fikir masalah orang lain..
just fikir masalah sendiri je....

isteri kalau bergaduh dengan isteri terutama bila melibatkan aib suami, dukanya tak terkata...
ye lah... kalau suami, kawan ada boleh cerita2x..
yang rapat dengan mak ayah boleh rujuk dekat mak ayah...
tp, kalau isteri, nak mengadu dekat mak ayah, takut tercalar maruah suami...
nak mengadu kat kawan pun sama...
nak mengadu kat mak mertua apatah lagi...
akhirnya terpaksa la nak pendam sendiri....

kalau waktu bujang dulu, kalau stress macam nie, ada blog nak diluahkan secara terang-terangan...
x pun, salin baju PT, pakai sport shoes, ambik my favourite ball.. gi padang UKM tu... shoot la ball 100 kali gol..
hilang runsing... x pun, jog la satu ukm ssambil dengar mp3... 
sekarang nak buat macam tu, takut ball kat peyut nie meletup pulak..
larat la pulak nak berlari-lari lagi....
or, kalau stress macam nie dulu dah hungga-hungga dengan kengkawan melepak mana2x nak lepak...
sekarang, nak kene minta izin suami..
jawapannya tentulah tidak!
apa lagi nak buat, selain merajuk menenangkan jiwa.. mengadu je la kat Allah...
Allah yang tentukan perkara nie terjadi...
maka Dia lebih mengetahui apa yang terbaik buat diri...
la tahzan...!



div class='comments' id='comments'>

2 comments: