view my entries with this:

Saturday, December 4, 2010

betOL katA diA...

rentetan daripada blog fatinSuhaina
betol kata kamOooOOoo..
jejalan la gi blog dia ea...
promote neyh..
i'm sure u'll like her very much
 for me sendiri..
memang tak suka tempat2x yg penuh dengan hiruk pikuk kota_bandar raya nie...
bukan sajer consert...
nak gi pasar malam pun tidak bercinta...
aper tah lago consert yg ader speaker besar tu..
gedung..gedang..gedung..gedang..
lari jantung i..
hmmm...
alhamdulillah...


tenang ker kourank di sana?
daripada kourank gi sana nak tenangkan fikiran..
ilangkan tension..
bak kater cikFatin solat sunat..
zikir..
kan bagos..


ataupown..
lebih baik kourank gi teroka alam semulajadi..
tengok benda hijau..
bukankah aman...
kalau human sense kourank ke arah alam sekitar la..


kourank boleh jugak gi ikut belia buat khidmat masyarakat
tolong orang susah..
baru kourank sedar ader org yg lagi runsing daripada kourank..
bukankah kourank perlu bersyukur..


utk ke konsert, 
mungkin kourank akan lupakan masalah kourank tu...
tp, kourank sedar tak..
keberkesanan nya tak lama..
walhal, kourank akan lebih runsing lepas tu..


aperpun, dalam menghadapi masalah dan dugaan...
kourank perlu yakin dengan ketentuan qada dan qadar yang datang daripadaNya
mesti ada sesuatu yang baik dirancangkan olehNya
usai kourank melepasi kemelut yang melanda diri kourank
hehe..
ikhlaskan hati kourank dalam menerima ketentuanNya
insyallah...
semuanya akan okay
ameennn..
,")


tp, itu bg mereka yg pegi konsert nak ilangkan tension..
bagi yang sengaja nak pegi camner pulak???
haa...
yang itu, kene kembali kepada agama dan hati..
didik la hati kiter supaya mencintai alunan al-Quran daripada alunan muzik yg melalaikan
didikla hati kiter supaya mencintai qalam Allah daripada human's unreasonable word..
sesungguhnya, segala sesuatu itu adalah milikNya
selamat beramal
hehe
,")






0 comments: