view my entries with this:

Tuesday, November 15, 2011

iT's my BestFrienD's Day..

assalamualaikum kourank...
i nak sambung cerita pasal
11.11.11
itu hari...
so, tarikh tersebut telah jatuh pada sayyidul ayyam..

pada hari khamis bersamaan dengan 10 November 2011..
aq pown bergerak la ke Pontian Kechil dengan menaiki KTM dan bas Mayang Sari...
first time masuk TBS...
Terminal Bandar Tasik Selatan..
membuatkan minda aq terfikir..
akan berlaku perubahan besar utk masa akan datang dekat tempat nie...
seolah2xnya seperti KL Central sajer lagaknyer..
quite nice..
hehe..
teringat kat PUDU...
tak berkesempatan lagi nak tengok PUDU yg  baru..

setelah lebih kurang 5 jam perjalanan...
aq tiba di bandar Pontian kira-kira jam 1830...
terus berjalan kaki di persisiran laut menuju ke rumah teman baik aq..
hehe..

sampai kat umah iyer..
masing2x terkejut sebab jalan kaki from bus station...
actually tak jauh pown..
tak sampai 5 minit perjalanan pown..
dah lama kowt tak datang sini...

kawasan Jabatan Perikanan (MOA) yg didiami oleh pak cik Sidek dan keluarga (family dyana)
tampak baru..
mungkin perkenan seri disebabkan majlis dikeesokan harinya...

usai mandi dan solat...
aq di jamu dengan nasi putih, ikan masak lemak, ikan masin dan sayur campur..
memang mengancam..
raser macam nak tambah..
tp, malu lah..
huhu..

lepas tu, aq menyertai misi miss fiance_to_be bagi melengkapkan barang2x hantaran beliau...
sekejap tolong buat hantaran...
sekejap tolong susun meja...
buat hantaran balik...
till 3 am in d morning..
tinggal sireh junjung je tak siap...
ketika itu, macam ada batu bosar di kelompak mata...
and i surrender..
segalanya diserahkan bulat2x kepada pak cik Sidek..
niat di hati nak teman..
but chincaro!!
sangat mengantok..

tersedar pukul 4 pagi, siap sudah..
wah!! canteq pulak tu..
dalam kater tak der idea tu..
memang marvelous la pak cik Sidek nie..
hehe..

bermula hari baru...
walaweh!!
malas giler nak bangun sebab tdo lambat malam tadi..
tp, gagahkan jugak sebab hari nie hari penting..
mandi, kemas2x rumah then sarapan...
mula pkul 1100 org pakat makan...
kitourank pown aper lagi..
join la melantak...
sangat meriah...
hehe..

after zuhur...
dyana mula make_up..
i pown bersiap jugak..
tukar baju aper sumer...
and ready utk jadik photographer tak bertauliah...
tngah sibok2x, tanpa sedar dah datang dah rombongannya..
awaitla tak bgtau...
terkezut..
hah.. ha..
nasib baik mereka menjamu selera dulu..
so, macam steady la jugak..

alhamdulillah... majlis usai dengan sangat tertib dan meriah...
cumanya, tetiba hantaran yg dijanjikan 7 berbalas 9 bertukar kepada:
10 berbalas 9..
tp, bak kater minda kitourank...
itu hanyalah adat..
usah dipeningkan kepala..
so, masing2x just accept them dengan hati yg terbuka...

cincin sudah ditangan..
dyana tampak bahagia dan sangat manis...
ahaa..
lepas nie kene jaga-jaga lah sebab anggun seri sudah mula menyelubungi diri...
cincin la jadik senjata kepada panahan mata sang adam yg lain selain si dia..
jangan di tanggalkan cincin itu..
lalalala...

keesokan harinya.. aq dah pegi bantai qada tdo sampai kene soal dgn pak cik Sidek..
ahahaha..
malu..
tp.....

hik2x...
blurrr.........

arie nie hujan mula turun dari petang sehingga membantutkan pergerakan kitourank nak pulangkan carpet yang dipinjam daripada waknyer...
walaupun ujan renyai masih turun..
kitourank keluar jugak akhirnya...
dalam pkul 6 lebey macam gitu...
yeay!! dapat jalan...
dapat makan tom yam...
makan sate...
meriah..

kourank..
sila enjoy gambar di bawah key...















manisnyew iyer...







dyana sudah lepas..
me???
div class='comments' id='comments'>

4 comments: