view my entries with this:

Monday, December 19, 2011

mAsinNyew sayuR aQ masaK..

salam kourank...
hmmm.. kourank tengah buat aper ea time nie...
aQ agak dah nak tdo dah kowt...
tol tak?
aQ pown dah nak masuk tdo dah nie...
before tu nak citer pasal kisah arie nie..

actually, arie nie aQ sangat la rajin..
moOd baik kowt..
tak tau la sebab apa kan...
6.30 dah bangun pagi...
siap mandi pagi... haha...
selalunyew masyam jer kan...
nah.. terbongkar rahsia...
then, lepas makan maggie goreng for sarapan...
siap sapu umah, mOp lantai..
memang moOd hari nie superb...
hik2x..

tiba la time masak..
selalunya mak yg masak sebab bapak suka masakan mak..
tp, hari nie..
oleh kerana ada tetamu, so aQ ambik alih tugas...
ikan keli bakar, nugget goreng, sayur campur..

nak dipendekkan citer..
sayur aQ masak tu masinnya..
aQ raser dah cukup2x je gula ngan garam dalam bekas2x tu aQ taruk..
masyallah...
tp, my parent makan jugak..
kesian kat diorang...
huhu


tiba waktu malam...
 mak  aQ masak ikan kayu masak kicap..
sebab ikan keli tengah hari tadi dah abis kitourank belasah...
aQ tengok mak masak..
mak  amik gula dari tempat lain..
nun kat almari sana nun..
mula la ghaser pelik kan..
aQ tertanya, apa guna bekas gula sebelah bekas garam yg kat sini nie..
then, aQ tanya la mak..
"kat situ tak der gula ke mak?" sengaja menduga..
mak kater "tak ada"
aQ mula pelik..
"tuh! bekas tu?" aQ tanya balik..
mak jawab "garam"
"ooowwhh.." jawab aQ.. "yg lagi satu?"aQ tanya balik..
dengan selamba mak aQ jawab "dua-dua pown garam"..
aQ terpana utk 3 saat...
laaa.. patut la masin...
dua2x pown garam...
pergh... memang nampak sangat la jarang masuk dapur...
maksudnya, sayur yg aQ masak tadi tak de gula, dua2x letak garam..
hah..hah..
- -"

actually, before nie ada jugak masak, tp rajin je amik yg jauh...
tu, dah terperasan bekas tu ada dua, sama pulak tu..
aQ ingat satu gula satu garam la...
adeyh...

a'ya tertipu la mak
kuang..kuang..kuang...
x per, esok masak lagi..
hak2x..
div class='comments' id='comments'>

1 comment: